Gästhamnen

Planerar Du en rutt längs norrlandskusten kan vi tipsa Dig att göra resan upp till Sandslån och BK Flottaren. En garanterad upplevelse med historiens vingslag på färden. Ångermanälven är landets vattenrikaste älv och en av landets, kanske världens vackraste dalgångar. Inloppet vid Storfjärden och Höga Kusten-bron och upp till Nyland/Sandslån är en av Sveriges längsta fjordar.

Gästkajen tar ca 25 gästplatser. Eluttag. Färskvatten via vattenslang. En sjösättnings- eller upptagningsramp finns nära gästhamnen. För medlemmar finns två båthus och ett inhägnat område för båtar på klubbområdet under vintern.

I vår hamn har vi service även för Dig som är handikappad. En lyft finns vid kajen och ramper finns dels till en handikapptoa samt till tvättstugan. Från oktober 2022 är även klubbstugan tillgänglig med en ramp för rullstolar. På området finns Flottarscenen som välkomnar Dig med musikinstrument. Behöver Du tömma latrinet eller tanka båten, fixar Du det hos oss. Basta i vår vedeldade bastu eller hyr kanoter för att utforska närområdet.