Företag som tecknat rabatterade avtal med Svenska Båtunionen

Rabatterat pris på båtförsäkringen via Svenska Sjö för medlem som försäkrar sin båt och inne En olycksfallsförsäkring via Svenska Sjö för medlem och familjemedlem vid aktiviteter arrangerade av ansluten båtklubb. har nautisk kunskap som lägst ”Förarbevis för båt”.

Tidningen BÅTLIV, 6 nr/år, ingår för varje medlem i ansluten båtklubb.

BAS: Ansluten båtklubb får tillgång till medlemsregister ”BAS” för att registrera båtklubbens medlemmar, även familjemedlemmar.

Båtklubbssupporten

Båtklubbssupporten: SBU erbjuder support för frågor om båtliv i stort, sjösäkerhet och båtmiljö. (info@batunionen.se eller tel 08-545 859 60

Hamnboken

En mall med det mesta inom en båtklubbs arbete i hamnen.

Egenkontroll båt: Ett formulär att fylla i för egen kontroll av din båt. Deltar du i SBU:s egenkontrollprogram får du en mer förmånlig försäkring. (Ladda ner här)

Juridisk support

Juridisk support vid frågor som rör styrelsearbete, lagar och förordningar.

Båtskolan: Material för barn- och ungdomsverksamhet i jollesegling.

MEDLEMSRABATTER

LAN Konsult i Örnsköldsvik AB

Telefon: 0660-985 55

www.lankonsult.se

LAN Konsult AB

Din totalleverantör inom kameraövervakning Ett av Sveriges största nationella kameraövervakningsföretag. Vi erbjuder kameraövervakning, banksäkerhet, processövervakning, egen modern drifthall för säker övervakning samt egen molntjäns. Hemsida

JUPRO: Hållbara spännband för förankringar; emballageband, godsskydd, kättingar, lyftredskap m. m.

J

STAPLES: Förbrukningsvaror (toapapper/pappershanddukar, muggar, städartiklar, diskmedel/såpa/tvål/klorin, kopieringspapper, pennor m. m. Stort sortiment för en båtklubb. Mycket bra priser.

WURTH: E-handel med allt från fästelement, hylsor, kemikalier, verktyg, maskiner till personligt skydd, skor, fallskydd, el och svets.

SHORE SAFETY: Alla Shore Safetys livräddningsprodukter - såväl kompletta poster och stationer som enskilda komponenter.

MARINARMATUR: Stort utbud av Marinarmatur till bra priser. Fri frakt, 60 dagars öppet köp!

IKAROS: Marknadsledande inom färg, spillskydd, rengöring och smörjteknik.

YACHTSAFE: YachtSafe erbjuder GPS-larm och trådlösa larmtillbehör för fordon, båt och hem. Kommunikation med GPS trackern sker via företagets app och din mobiltelefon.

KRONAN FLAGGOR:  Flagor av olika slag: Klubbflaggor, gästhamnsflaggor, vimplar m. m.

SECURYMARK: Osynligt: 7 500 unika ID-micromärken sprayas i hålrum på både båt och motor. Micromärkena är omöjliga att ta bort för tjuvar. Ett micromärke räcker för att ta reda på vem som äger båten och/eller motorn. Osynligt eller synligt. Kunden väljer!

SECURMARKS

POLY PRODUKTER: Skandinaviens ledande tågvirkesleverantör. Under det välkända varumärke PolyRopes finns produkter för båtlivet.

LEDKUNGEN: Stort urval av energieffektiva led-lampor.